Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

Banky už jsou bez bariér všechny


Jubilejní 20. ročník prestižní ankety Mastercard Banka roku 2021 symbolicky zakončil desetiletou snahu Konta Bariéry a organizátorů soutěže učinit prostředí českých bank přívětivější k lidem s handicapem. Zvláštní poděkování za projekt Banka bez bariér získala ředitelka Konta Bariéry Božena Jirků. Nadace dostala také šek na 100 tisíc korun. Peníze půjdou na podporu zaměstnávání lidí s nejrůznějším postižením, ať už je viditelné na první pohled, nebo nikoliv.   

VRK00334-(3).jpg

Slavnostní vyhlášení cen Mastercard Banka roku 2021 proběhlo v Praze v Obecním domě. Organizátoři ankety při něm udělili zvláštní poděkování ředitelce Konta Bariéry Boženě Jirků jako „ženě, která české banky učinila bezbariérovými“. 
„Skvělý nápad organizátorů prestižní soutěže Banka roku se zalíbil i nám v Kontu Bariéry a deset let naši handicapovaní klienti mapovali bariéry v bankách napříč republikou. Výsledek? Banky jsou opravdu bezbariérové," říká Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry. "Změnilo se parkování, parkovací místo už má vyhrazené nejen ředitel, ale i vozíčkář. Pryč jsou architektonické bariéry v bankovních domech, bankovní úředníci si zvykli, že člověk na vozíku není jedovatá krajta a nemusí se před ním schovávat. Osobní bankéř je samozřejmostí, nemluvě o elektronickém bankovnictví, které funguje skvěle. Jsem ráda, že jsme k tomu přispěli,“ dodává Božena Jirků.  

diplom-(1).jpgKonto Bariéry bylo vyhlašovatelem a odborným garantem kategorie Banka bez bariér v rámci soutěže Banka roku od roku 2010. Přístupnost bankovních poboček a služeb hodnotili sami lidé s handicapem. V každém kraji vždy jeden vozíčkář a jeden neslyšící testovali retailové banky. Zaměřovali se především na architektonické a komunikační bariéry, na možnost využít nabízených služeb pomocí internetového bankovnictví a v neposlední řadě také na profesionalitu a ochotu personálu bank.

Nyní se spolupráce Konta Bariéry a organizátorů ankety Banka bez bariér zaměří na podporu zaměstnávání lidí s nejrůznějším postižením v bankovním sektoru. Cílem společné snahy bude představit handicapované lidi bankám jako zaměstnance, které stojí za to přijmout a vytvořit jim pro práci přívětivé podmínky.
 
Jdu na to