ePrivacy and GPDR Cookie Consent management by TermsFeed Privacy Policy and Consent Generator

Taxík Maxík v Letňanech


Setkání v Letňanech se zúčastnili zkušení provozovatelé, kteří Taxíky Maxíky využívají již delší dobu, stejně jako zástupci tří nových měst. „Nováčci“ tak měli možnost seznámit se s projektem a načerpat inspiraci od těch, kteří už mají jeho fungování dokonale vyladěné.


w1-(1).jpg
Projekt Taxík Maxík, "jeho" lidé a vozy

Jako partner projektu přijel generální ředitel spol. ČESKÁ LÉKÁRNÁ HOLDING a.s., Ing. Daniel Horák, který stál u zrodu projektu Taxík Maxík. Účinnou pomoc seniorům a handicapovaným ve formě finančně dostupné taxislužby vymyslel před lety s ředitelkou Nadace Charty 77 Boženou Jirků. Oba zakladatelé si se zájmem vyslechli zejména zprávy o jízdách Taxíků Maxíků v době covidové epidemie. „Je to aktivní a skutečná pomoc,“ uvedl Ing. Horák. „Pro Dr. Maxe je důležité, že podle odezvy jsou taxíky užitečné. Projektu si velmi vážím.“

w2.jpg











Zástupci devatenácti měst sdíleli své zkušenosti z financování služby a výběru provozovatele, hovořilo se také o skladbě klientů Taxíků Maxíků. Velkým tématem byl provoz této taxislužby za extrémních podmínek epidemie. V té době na jedné straně poklesl zájem klientů o cesty kamkoli, na straně druhé vyvstaly nové potřeby – taxíky mnohde rozvážely obědy či ochranné pomůcky. Senioři také často využívali taxíky na cesty k lékaři.
„Řidič Taxíka Maxíka a doprovod pečovatelské služby je pravidelně testován, a to je i určitou zárukou pro klienty, které ovládá většinou strach z nákazy nebo se potýkají s obtížemi při cestování MHD,“ uvedli například zástupci městské části Praha 5.




dr-max.jpg
ceske-bud1.jpeg














Řidič Jan Krahulík ukazuje bezbariérovou úpravu auta



Zkušenosti z Frýdlantu nad Ostravicí jsou podobné: „V době, kdy byla omezena činnost přepravní služby, pomáhal řidič Taxíku Maxíku s dovozem a rozvozem roušek, testů, dezinfekce a na poli údržby,“ zhodnotili Frýdlantští.
Akci zkušeně a příjemně moderoval Ing. Michal Petrov. Během setkání byl také promítnut dokument z prvních dvou ročníků projektu. Pamětníci si zavzpomínali třeba na to, jak liberecký Taxík Maxík zdolával serpentýny na Ještěd. Setkání vyvrcholilo oblíbeným fotografováním lidí i aut. Na parkovišti pak zástupci zapojených měst a organizací se zájmem okukovali jednotlivé vozy, jejich velikost a nejrůznější bezbariérové úpravy.

w3.jpg
Ředitelka Nadace Charty 77 Božena Jirků, generální ředitel spol. ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING a.s., Ing. Daniel Horák a Jana Bendová (marketing spol. ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING a.s)

„Je krásné vidět pohromadě báječné lidi a auta, která se pak rozjedou do různých koutů země a tam budou pomáhat. Je to jako nástup armády pomocníků,“ potěšilo setkání ředitelku Nadace Charty 77 Boženu Jirků, spoluzakladatelku projektu Taxík Maxík. 
Také účastníci měli ze setkání radost. Za všechny pozitivní ohlasy uvádíme ten z Orlové:
„Velmi děkujeme za pozvání, už jen všechny Vás vidět je příliv energie do dalších dnů. Přeji všem, ať nepříjemných událostí, které přicházejí do našich životů, je co nejméně a těch pozitivních co nejvíce. Bude nám ctí účastnit se dalších setkání."

 

Příběh z Frýdlantu nad Ostravicí - města, jehož zástupci na setkání nemohli přijet

Senior Taxi již provozujeme nějakou dobu, přesně od 1. září 2016. A řekl bych, že s výrazným úspěchem. K rozšíření a oživení došlo s příchodem Taxíku Maxíku. O té chvíle provozujeme již dva taxíky pro seniory. Jeden sviští na území města Frýdlantu nad Ostravicí – Taxík Maxík a druhý využívají okolní obce. Za celou dobu provozování Taxíku Maxíku jsme nezaregistrovali žádnou stížnost, jen samé pochvaly. Určitě to je zásluha té skutečnosti, že máme krásný a výrazný taxík. Ovšem nemenší zásluhu má na tom náš pan Taxikář, který je podle slov našich klientů nejen šaramantním a velmi pohledným pánem. Jeho šarm se skrývá v jeho lidském vstřícném vystupování, i když on sám je velmi skromným. Ve Frýdlantu je mezi klienty – seniory již tak známý, že mu mnozí doporučují kandidaturu ve volbách, kdy si může být jistý množstvím obdržených hlasů. On však skromně říká, že cesta politika není jeho cestou. Daleko větší potěšení mu poskytuje pohled na spokojené zákazníky. Tak a tomu se říká poslání. Jeho příběhy nejsou jen příběhy radostné, jsou chvíle i smutné. Jeden takový příběh vám zasíláme.

Chci Vám vyprávět jeden pravdivý příběh, se smutným koncem
Jednou mi volal jeden známý klient a objednal si jízdu s Taxíkem Maxíkem. Přál si, jestli bych byl tak hodný a odvezl jej k jeho lékaři na zdravotní středisko do města. Byli jsme domluvení na 8 hodin ráno u jeho rodinného domu. Klient v pořádku nastoupil a jeli jsme na zdravotní středisko. Vše proběhlo standardně, jak má být, klient vystoupil a já odjel pokračovat ve svém dalším jízdním plánu. Po 10 hodině mě volal, zda bych mohl pro něj přijet na poštu a odvezl ho do supermarketu Albert. Tak jsem pro něj přijel, on nastoupil a jeli jsme. Cestou mi vyprávěl, že jeho lékař byl s jeho zdravotním stavem spokojený a proto se rozhodl jít na poštu pěšky. Jenže po cestě cítil veliké bolesti ve svých nohou a proto mi volal, abych ho odvezl. Jeho manželka mu napsala co má ještě v Albertu nakoupit. Domluvili jsme se, že až bude mít nakoupeno, tak mi zavolá a já ho odvezu domů. Jelikož jsem měl dalšího klienta ve Frýdecké nemocnici, kterého jsem musel vyzvednout, mohl jsem klienta z Albertu odvést buď do 11.15, nebo až po 12 hodině. Klient z Alberta mi nevolal a já jsem mezitím odvezl klienta z Frýdku-Místku, a když jsem po 11 hodině projížděl Frýdlantem po Hlavní ulici, cesta byla zablokována, protože u kostela přistál vrtulník záchranné služby.
Proto jsem město objel a nic netušíc co se stalo, jsem šel na oběd. Při cestě z oběda jsem viděl odlétat vrtulník záchranné služby. Asi o půl jedné mi volala manželka klienta z Alberta, zdali nevím, co se stalo manželovi, prý jej údajně srazilo auto na přechodu pro chodce u kostela. Těžce zraněný byl odvezen vrtulníkem do nemocnice v Ostravě.
V dopoledních hodinách jsem jej 2 x vezl taxíkem, známého člověka, no byl to pro mě opravdu šok!!! Jeho paní jsem telefonicky vylíčil vše, o čem jsme se při dopoledních jízdách bavili s jejím manželem. Zhruba po měsíci klient bohužel těžkým zraněním podlehl.
Z tohoto příběhu je vidět, že během své práce zažívám nejrůznější příběhy a bohužel ne vždy se šťastným koncem. Nicméně se vždy snažím, aby klienti byli spokojení, což se odráží na jejich pozitivních ohlasech. Pro většinu klientů je tato služba nenahraditelná.

Na tomto příběhu, který skončil životním závěrem člověka, taky spatřujeme přínos Taxíku Maxíku, který ovlivňuje život lidí v městě: poslední chvíle naplněné optimismem, porozuměním, souzněním. Kolik dobra se s takovým Taxíkem Maxíkem může ještě udělat! Potěšit klienta, potěšit rodinu i přes smutný konec.
Díky za Vaši spoluúčast na pomoci lidem, kteří pomoc potřebují v každém ohledu. Moc děkujeme a přejeme Taxíku Maxíku dlouhou životní cestu.
Jiří Hořínek, Středisko sociálních služeb města Frýdlant nad Ostravicí
Příběh napsal pan Ladislav Šigut, řidič Taxíku Maxíku

 
Jdu na to