Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

Hippokratova armáda je nejlepší sbírkou roku


cover_HippokratovaArmada_Orozovic-Javorsky_SINGL.jpg

Sbírkový projekt Konta Bariéry Hippokratova armáda na podporu zdravotníků zkoušených pandemií covid-19 získal Cenu Fóra dárců. Konto Bariéry vybralo díky skvělému nápadu umělců v čele s Igorem Orozovičem a jejich písni a videoklipu Hippokratova armáda přes jeden milion korun.

IMG-20211126-WA0011.jpgCelkem se do letošního ročníku Cen Fóra dárců se přihlásilo přes 300 veřejně prospěšných projektů jak z řad neziskových organizací, tak firem. Soutěžilo se ve dvou oborech – Komunikace a Sbírky a vítězové byli vyhlášeni v rámci Dárcovského summitu, který se konal 25. listopadu v kině Přítomnost. „V loňské roce vznikla spousta krásných a prospěšných projektů, takže pro porotu nebylo vůbec snadné vybrat ty nejlepší," řekla Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců. Nadace Charty 77 – Konto Bariéry se sbírkou Hippokratova armáda se umístila na prvním místě v kategorii Sbírkový projekt.

IMG-20211126-WA0008.jpgVše začalo už v březnu 2020, kdy poprvé udeřila pandemie koronaviru. Herec a muzikant, člen Činohry Národního divadla Igor Orozovič tehdy složil píseň Hippokratova armáda, kterou děkoval lékařům a zdravotním sestřičkám za jejich nasazení v takzvané první linii. Jeho óda na lékaře, kteří se v jeho písňovém textu mění na rytíře odvážně chránící naše životy, vznikala jen u klavíru jako spontánní reakce na vzniklou situaci.

diplom_hippokratova_armada.jpgLetos v lednu se ovšem Igor Orozovič ke své písni vrátil již s jasnou představou, že ji nahraje „barevněji“ v doprovodu kapely a v nápaditém muzikantském aranžmá. A Konto Bariéry bylo při tom. Senzační nápad přinesl do nadace profesor Petr Neužil, primář Kardiologického oddělení Nemocnice Na Homolce, který se angažuje ve spolku Sdružení pro srdeční rytmus. Orozovič pak spojil síly s hudebním skladatelem a producentem Davidem Hlaváčem a vznikl videoklip, do kterého se zapojilo hned několik desítek osobností české kultury. S kolegou z Národního divadla Vladimírem Javorským Orozovič píseň nazpíval jako duet.

Do prosince 2021 vidělo videoklip na YouTube přes 600 tisíc lidí. Na transparentní účet Konta Bariéry uvedený pod videem poslali přes jeden milion korun. Na stejný účet šel i veškerý výtěžek z poplatků a prodeje singlu. S tím pomohlo vydavatelství Supraphon. „Ceny si nesmírně vážíme. A čuměl jsem, kolik dalších akcí probíhá a kolik se třeba vybírá v zaměstnaneckých sbírkách. Lidstvo na tom ještě není tak špatně,"  napsal Orozovič na svém Instagramu.
„Bohužel je doba, kdy zas „hippokratovka“ je velmi aktuální. Tedy dál budu doufat, že píseň a videoklip bude dál působit jako umělecko-energetická infuze nejen zdravotníkům, a že jim lidé ještě něco pošlou,” dodal Orozovič.
Za vybrané peníze Konto Bariéry nakoupilo ve spolupráci s Košík.cz vouchery, které jsme rozdali zdravotníkům v jedenácti nemocnicích celé České republiky jako poděkování za jejich nasazení. Za dárkové poukazy si sestry a lékaři nakoupili dobroty, ale třeba také kávovary.
(Fotografie: Lucie Levá)

Fotogalerie

Jdu na to