Ententýky, dva špalíky… aneb hrdinové s postižením


Prst osudu rozpočítává jako děti při hře. O zlomu může rozhodnout jediná vteřina. Pokud se tak stane, Konto Bariéry je tu od toho, aby pomohlo. Vždy. Všem. Právě to říká veřejnosti – klientům i dárcům – ve své nové imageové kampani, která se zrodila pod taktovkou agentury Lowe Praha, hlavního kreativního partnera Konta Bariéry.

Agenturní team v čele s Martinem Lochmannem a kreativním ředitelem Juliem Wallovitsem připravil nové vizuály a televizní spot. O nový design a art direkci se postaral Radim Šrámek, o textovou stránku Tadeáš Haager a o celkovou organizaci Pavel Kleník s Evou Zehnálkovou. Perlou kampaně je televizní spot v různě dlouhých verzích. Režie se ujal Štěpán FOK Vodrážka, pod jehož režijním vedením vznikly třeba klipy Vladimira 518, The Prostitutes nebo Never Sol. Byl nominován na Young directors award v Cannes či cenu Anděl. Sám Štěpán místo spoléhání na osud, sází spíš na postupnou a usilovnou práci. Ve spotu pro Konto Bariéry představil jeho klienty jako hrdiny, kteří zvládají běžný život svému těžkému postižení navzdory. „Klienti Konta Bariéry nevnímají sami sebe jako postižené chudáčky, jsou to normální mladí lidé, kteří se naopak se svým handicapem rvou a žijí naplno. Najít v jejich diářích chvíli času na natáčení bylo docela složité. Věnují se práci, svým koníčkům a jde o velmi inspirativní osobnosti. Jsou důkazem toho, že člověk si cestu a způsob najde vždy a že vášeň překoná všechny překážky. Spíš mi přišli jako takoví superhrdinové.” Vizuály ke kampani nafotil mnohonásobný držitel prestižních cen z festivalu v Cannes Goran Tačevski. Hlas televiznímu spotu propůjčil jeden z nejlepších dabérů současnosti Martin Stránský. Kameru měl na starosti Šimon Dvořáček, střih Šimon Hájek. Produkce se ujala společnost Negativ film production, která se zaměřuje především na autorské filmy a projekty s mezinárodním potenciálem. Mezi nejúspěšnější filmy Negativu patří Návrat idiota (1999), Rok ďábla (2002) nebo René (2008), které získaly významná ocenění na mezinárodních filmových festivalech. „Jedním z „herců“ byl třeba Martin Olišar. Život se mu změnil během chviličky, když lezl malé holčičce na strom pro zamotaného draka. Větev se pod Martinem zlomila a ochrnul,“ říká Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry. „Jsme rádi, že díky profíkům, se kterými jsme na kampani spolupracovali, představíme takové lidi veřejnosti. A hlavně vzkážeme – jsme tu, pomáháme, vždy, když je potřeba, a každému, kdo to potřebuje,“ dodává. Konto Bariéry se chystá využít tuto image kampaň pro několik nadcházejících let. „Je nám obrovským potěšením, že jsme mohli naší prací alespoň trochu přispět Kontu Bariéry. Byla velká radost vidět, jak se kampaň rodí v dobré náladě s přispěním všech výše zmíněných profesionálů. Pevně věříme, že kampaň splní svůj účel a pomůže Kontu Bariéry nadále ctít jeho misi - pomáhat vždy a všem,“ dodává Martin Lochmann. Vznik spotu umožnila i bezplatná spolupráce společností Panavision, Magiclab, Soundsquare, Studio Fontana spol. s r.o.